Jak zvýšit zisk restaurace

Pokud vaše denní tržby výrazně klesají, ale náklady jsou stále stejné ne-li daleko vyšší, je třeba začít něco dělat. A to doslova. Gastronomický průmysl je řehole, kterou nelze jen tak snadno zvládnout a navíc finanční černou díru nezaplácnete jen pár korunami. Ekonomika gastronomického provozu je složitá, a pokud začínáte prodělávat, je na čase hledat chyby a postupně, nebo lépe řečeno ihned, začít pracovat na jejich nápravě.

Snižování zisků restaurace je přikládáno hlavně malému počtu zákazníků. To je samozřejmě pravda, ale je nutné hledat odpověď na otázku, proč právě do vaší restaurace hosté chodí jen zřídka nebo vůbec? Velmi častým důvodem je kuchyně, která buď postrádá smysl, nebo je co do kuchařského umění na velmi nízké úrovni. Vyměnit kuchaře nebo s pomocí odborníka vypilovat jídelníček a kuchařské umění?

Obojí je samozřejmě možné, vždy je ale hlavně na majiteli provozu, aby dostatečně dobře zvážil, jaká varianta je pro něj nejen finančně méně nákladná, ale především uspokojující. Najít v dnešní době dobrého, vzorného a hlavně spolehlivého kuchař není žádná procházka růžovou zahradou a mohlo by to trvat i týdny.

Pochopitelně ale nejde jen o samotného kuchaře. Pokud se celý nebo jen většina personálu na place nechová k případným hostům s úctou, pokorou a se zdvořilostí, pak ani host nemá dojem, že by se měl do restaurace ještě někdy vrátit. V tomto případě jsou opět dvě možnosti. Buď vyměnit personál za lepší, nebo nechat jednotlivé zaměstnance proškolit. Ani takové řešení není v současné době špatným řešením už jen kvůli tomu, že školení provádějí specializované osoby, které vám mimo jiné mohou odborně a objektivně poradit, jak naložit se stávajícími problémy. Otázka gastronomického provozu je otázkou sama pro sebe.

Prostory restaurace by měly být dobře laděné, v příjemných barvách a styl by měl být jednotný. Jestliže je vaše restaurace každý pes, jiná ves, s největší pravděpodobností se zde ani hosté nebudou cítit nejlépe.

Komentáře jsou uzavřeny.